Bats Fly Up for Inspector Keating



Mit bibliotek sælger gamle bøger et par gange om året. Jeg køber nogle gange den sidste dag i salget, fordi man kan fylde en plastikpose med romaner for 10 kr. Der er sommetider masser af romaner på engelsk tilbage.
En af de bøger jeg købte var: Bats Fly Up For Inspector Ghote af H.R.F. Keating.
Den er fra 1974.  Den foregår i Indien, hvor Ghote er henvist til at fange lommetyve. Så bliver han overført til BATS, en enhed der undersøger sorte penge. Der lækkes informationer fra enheden, og det er Ghotes opgave at forsøge at finde ud af, hvem informanten er. Det er en krimi  og nummer 9 i Inspector Ghote serien.
Keating har vundet Crime Writer Association Gold Dagger og Edgar Alan Poe Award, men jeg tror jeg burde have læst den første i serien først, for jeg blev ikke rigtig optaget af denne.

English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19